Головна сторінка


День Держа́вного пра́пора Украї́ни — державне свято України, присвячене одному з її державних символів — прапору України. Відзначається щорічно 23 серпня.

На загальнодержавному рівні свято встановлено указом Президента України Леоніда Кучми № 987/2004 «Про День Державного Прапора України» від 23.08.2004. Цей указ було доповнено Указом Президента України Віктора Ющенка № 602/2009 «Про внесення змін до Указу Президента України від 23 серпня 2004 року N 987», яким було засновано підняття Прапора України у День Державного прапора України і під час інших державних свят та проведення загальнодержавних заходів. Поточну редакцію указу опубліковано на сайті Верховної Ради України.



День Незалежності України- державне свято України, яке відзначається щороку 24 серпня на честь ухвалення Верховною Радою УРСР Акту проголошення незалежності України, що заведено вважати датою відновлення незалежної держави Україна.

28 липня - День Української Державності

Вперше в історії, сьогодні, 28 липня 2022 року, Україна відзначає День Української Державності. Ця пам'ятна дата покликана звернути увагу суспільства на традиції українського державотворення, які мають понад тисячолітню історію. Адже в умовах інформаційної війни, коли агресор маніпулює історією, пам’ять про сторінки минулого є надзвичайно важливою.

Історія впровадження 

Майже рік тому, 24 серпня, під час святкування 30-ї річниці Незалежності України було запроваджено це нове свято. Його встановлено Указом Президента України Володимира Зеленського, підписаним під час урочистостей до річниці.

Це свято співпало з історичною для українців датою – Днем хрещення Київської Русі-України, а також днем пам’яті святого князя Володимира Великого.

Тоді ж під час промови на урочистому засіданні Верховної ради України президент повідомив, що День Української державності стане вихідним днем.




03.06.22 
5-В КЛАС
Останній дзвоник "Відкриваємо двері у світ"



1 червня відзначається Міжнародний День захисту дітей. Він завжди випадає на перший день літа. Вперше дане свято почали відзначати в 1950 році. А заснований він був в листопаді 1949 року в Парижі рішенням конгресу Міжнародної демократичної федерації жінок. В Україні цей день відзначається із 1998 року. У 1991 році Україна приєдналася до Конвенції ООН про права дитини, згідно з якою кожна держава зобов'язана поважати та заохочувати право дитини на всебічну участь у культурному і творчому житті, забезпечувати їй повноцінне дозвілля й відпочинок та сприяти наданню для цього відповідних можливостей.




Депортація кримських татар, розпочата 18 травня 1944 року, – один із найяскравіших прикладів злочинів радянського режиму, вчинених ним під час Другої світової війни. Понад 20 років радянська влада повністю заперечувала злочинний характер своїх дій. У 1967 році Верховна Рада СРСР визнала необґрунтованість тотального звинувачення кримських татар, але на відміну від інших «покараних народів», вони не отримали права повернутися до Криму. Лише 1989 року радянським парламентом депортація була визнана незаконною та злочинною.


  6 травня в 5-В класі проведений виховний захід до Дня  Європи 

«Україна – країна європейських цінностей»

Україна – це невід’ємна частина Європи (географічно, історично та ціннісно). І саме для того, щоб нагадати всім нам про важливість єднання та порозуміння (які є основними принципами існування ЄС).

відеоролик “Мої європейські цінності”:https://youtu.be/9cRJpj4lkH0

відеоролик “Дітям про Євросоюз”     

 https://www.youtube.com/watch?v=rHQORHX2MJk



Європейський Союз сприяє громадській справедливості. Він захищає права людини, розвиває соціальне забезпечення і створює умови для справедливого захисту різних категорії людей, які цього потребують. Він прагне запобігати соціальної відстороненості та дискримінації.

Держави-члени Європейського Союзу дотримуються принципу плюралізму у різних сферах життєдіяльності. Також важливими принципами їх діяльності є принцип недискримінації та толерантності. Потрібно чинити справедливо щодо всіх. Держави-члени ЄС шанують права меншин, підтримують рівність чоловіків та жінок, відповідальність несуть разом.

Усі ці основні цінності визначені у Лісабонському договорі (2009). Завдяки Лісабонському договору в Європейському Союзі офіційно зміцнили спільні громадянські права, а також політичні, економічні та соціальні права.


Бесіда «Європа починається з мене. Що це означає?

  • Чи можна вважати себе кращим за інших людей?
  • Чи є кращі / гірші релігії або мови?
  • Чи можна давати / брати хабарі?
  • Чи варто повідомляти про скоєння злочину, якщо його вчинила знайома чи рідна людина?
  • Чи може бути різною відповідальність за той самий вчинок для осіб із різним соціальним статусом та владними повноваженнями?
  • Що має більшу силу: закон чи «зв’язки»?
  • Чи може влада порушувати закон?
  • Чи можуть інші особи обмежувати вашу свободу? А ви їхню?
  • Чи можна нехтувати законними правами інших задля власної самореалізації?
  • Що означає поняття солідарність? А ви завжди солідарні з іншими?


Європейський Союз має 6 базових цінностей:

     повага до людської гідності - джерело усіх прав і свобод людини, людська гідність є непорушною, її має кожна людина, що народилася, її потрібно поважати і захищати.

     свобода - можливість людини робити вибір та приймати рішення, які впливають на її життя та життя суспільства; це і свобода пересування, й індивідуальні свободи, такі як повага до приватного життя, свобода думки, релігії, зборів, вираження поглядів та інформації тощо.

     демократія - відповідальність і прозорість дій влади, закони, що відображають інтереси суспільства, і врахування думки громадян під час ухвалення владою важливих рішень. ЄС функціонує на представницькій демократії. Європейські громадяни користуються політичними правами. Кожен дорослий громадянин ЄС має право балотуватися кандидатом і голосувати на виборах до Європейського парламенту.

     рівність  рівні права для всіх громадян перед законом і недискримінація за будь-якою ознакою: статтю, кольором шкіри, віком, національністю, соціальним статусом тощо.

     верховенство права - ніхто не може бути вище права. Закони і правила єдині для всіх незалежно від будь яких ознак чи статусу. Право і справедливість підтримуються незалежною судовою системою.

     повага до прав людини -  визнання того, що всі люди народжуються вільними та рівними у своїх правах. Ці права охоплюють різні сфери.

Ці цінності об’єднують держави-члени, і до союзу не може входити жодна країна, яка не визнає ці цінності.

Варто підвести дітей до думки, Головна мета Європейського Союзу – захищати ці цінності в Європі та сприяти миру та добробуту громадян країн-членів. Європейський парламент зі свого боку дбає, щоб ці цінності були відображені у законодавстві Європейського союзу.

                                    Тарас Григорович Шевченко  

                                    Своє життя він присвятив народу

Кожного року в березні місяці українці вшановують пам’ять видатного Кобзаря, патріота України, великого її сина – Т.Г. Шевченка.
 9 березня 2022 року минає 208 років від дня народження національного генія і пророка, духовного батька українства Т. Г. Шевченка.
      Поетична спадщина Кобзаря налічує понад 240 творів, а живописна – близько 1200 робіт (олійних картин, акварелей, сепій, офортів, малюнків). Навіть якби Шевченко не став геніальним поетом, то він все одно був би відомий світові як великий український художник.
      Творчість Шевченка-поета й Шевченка-художника ідейно й тематично єдині, взаємопов’язані і доповнюють одна другу

Запитання для  знавців творчості Т.Г. Шевченка:  
    
    Біографія Кобзаря.

    1. Вкажіть дату і місце народження Тараса Григоровича Шевченка. (9 березня 1814 р., с. Моринці, нині Черкаська область).
     2. Коли і в кого почав навчатись грамоти Тарас Шевченко? (У школі дяка Павла Рубана, у 1822 р., а дражнили його “Совгир”).
     3. Хто був першим учителем малювання у Т.Шевченка? (Майстер Ширяєв).
     4. Як сталося, що Шевченко потрапив до Академії мистецтв? (Його примітив відомий художник І.Сошенко, коли Тарас змальовував статую у Літньому саду).


     5. Коли Шевченка було звільнено з кріпацтва і хто піклувався про його визволення?(У 1838 році. К. Брюллов змалював портрет Жуковського, який розіграли в лотерею і за отримані гроші викупив Тараса. Піклувалися про викуп Шевченка І.Сошенко, А.Мокрицький, В.Жуковський, В. Григорович, О.Венеціанов).

     6. Які нагороди одержав Шевченко, навчаючись в Академії мистецтв? (Три срібні медалі).


    7. Чому Шевченко, будучи улюбленим учнем К.Брюллова і найкращим учнем академії, одержав лише скромні відзнаки (срібні медалі ІІ ступеня) й не отримав жаданого для всіх тодішніх живописців відрядження до Італії?
       (На екзамені він не представив обов'язкових тоді композицій на біблійні та античні сюжети, а намалював “Хлопчика-жебрака, який віддає свій хліб собаці” та “Циганку, яка ворожить сільській дівчині” а це вже були реалістичні сюжети).

      8. Що було справжньою причиною заслання Шевченка? (Його революційні вірші: альбом поезій “Три літа”і поема “Сон”, в якій розповідається про правління Миколи І).


      9. Як було покарано Шевченка за участь у Кирило-Мефодіївському товаристві?(Граф Орлов передав Шевченка у розпорядження військового міністра Чернишова і Шевченка відрядили на заслання рядовим в Оренбурзький корпус).

    10. Хто клопотався про помилування Шевченка після смерті Миколи І? (Родина Толстих, Сераковських, брати Жемчужникові, російський письменник О. К. Толстой).
    11. Скільки років перебував Тарас Шевченко у засланні? (10 років: з 1847 по 1857 рр.)

    12. На якому році життя помер Шевченко, і де його було поховано? (Шевченко помер10 березня1861 року, проживши 47 років і 1 день. Поховали його в Петербурзі на Смоленському кладовищі. Через 40 днів труну перевезли на Україну і поховали в Каневі на Чернечій горі).   

Тест З якого вірша ці рядки?

1.  Мені аж страшно, як згадаю
     Оту хатину край села!
     Такії, боже наш, діла
      Ми творимо у нашім раї…
           А) “І виріс я на чужині…”
          БЯк би ви знали паничі…
           
В) “Тече вода з-під явора…”

 

2. Поклала мати коло хати
     Маленьких діточок своїх;
     Сама заснула коло їх.
     Затихло все, тільки дівчата
    Та соловейко не затих.
           А) “І золотої й дорогої…”
           Б) “На Великдень на соломі...”
           В) “Садок вишневий коло хати…”

 

3. А ще до того, як побачу
    Малого хлопчика в селі.
    Мов обірвалось од гіллі,
    Одно-однісіньке під тином
    Сидить собі в старій ряднині.
        А) “І золотої й дорогої…”
        Б) “І виріс я на чужині…”
        В) “Мені тринадцятий минало…”

4. Село неначе погоріло

   Неначе люде подуріли

 Німі на панщину ідуть

     І діточок своїх ведуть!..

      А) “Зоре моя вечірняя…”

     Б) “Як би ви знали паничі…”

    ВІ виріс я на чужині…” 

5.В неволі виріс меж чужими,
    І, не оплаканий своїми,
    В неволі, плачучи, умру,
    І все з собою заберу….
           А) “Тече вода з-під явора…”
           Б) “Мені однаково чи буду…”
          В) “І золотої й дорогої…

6. Чого так весело було?
    Господнє небо і село,
     Ягня, здається, веселилось!
    І сонце гріло, не пекло!
         А) “Як би ви знали паничі…”
            Б) “Ой діброво – темний гаю!”
           В) “Мені тринадцятий минало!”
 

7. Ще треті півні не співали,
    Ніхто нігде не гомонів,
    Сичі в гаю перекликались,
    Та ясен раз у раз скрипів.
          А) “Садок вишневий коло хати…”
            Б) “Причинна”(Реве та стогне Дніпр широкий)
В) “Вітер з гаєм розмовляє.”

8. А качечка випливає
    З качуром за ними,
    Ловить ряску, розмовляє
    З дітками своїми.
           АТече вода з-під явора…”
     Б) “Вітер з гаєм розмовляє…”
     В) “Ой діброво – темний гаю!” 

9. А іноді така печаль
     Оступить душу, аж заплачу,
     А ще до того, як побачу
    Малого хлопчика в селі…
        А)  “Сон”(На панщині пшеницю жала)
          Б) “Мені тринадцятий минало…”
         В) “І золотої й дорогої…”

10. І усміхнулася небога,
       Проснулася, - нема нічого…
      На сина глянула, взяла
       Його тихенько сповила…
         А) “І золотої й дорогої”
          Б“Сон”(На панщині пшеницю жала)
           В) “Мені тринадцятий минало…”


10-Б клас брав участь у зимовій олімпіаді 

з зарубіжної літератури 


День Героїв Небесної Сотні — пам'ятний день, що відзначається в 

Україні 20 лютого на вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні – відважних співвітчизників, які ціною власного життя дали можливість Україні бути незалежною, демократичною, відкритою світові державою.


Водно-болотні угіддя, вода і життя – нероздільні!

Саме у цей день 50 років тому було підписано Конвенцію про водно-болотні угіддя.

Болота, заплавні луки, ліси, плавні та мілководні водойми – життєво необхідні для накопичення, очищення та постачання прісної води для потреб людства і довкілля.

https://drive.google.com/file/d/10Yl4ZV1ME27Z6bD0pY35oPQm3EEU0QLO/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1-6J3HGRfy02rZXYAWxFel-Hcxy0Svj8K/view?usp=sharing

До Дня Соборності України

20.01.22 в 5-В класі  проведено виховну годину "Моя Україна- соборна держава"

Метою якого було поглибити знання учнів про історію виникнення свята Соборності України, ознайомити з цікавими фактами про Україну, виховувати патріотичні почуття та повагу до державної атрибутики, викликати інтерес до вивчення історії України.


Бінарний урок у 5-В класі: зарубіжна література і музичне мистецтво

10.12.21 в рамках проведення тижня суспільно-гуманітарних дисциплін в 5-В класі  вчитель зарубіжної літератури Чечета А.Р. та  вчитель музичного мистецтва Горошко В.Л. провели бінарний урок за темою «Узагальнення та систематизація знань за творчістю Й.В. Гете «Нічна пісня подорожнього»,   Г.Гейне «Задзвени із глибини». Метою якого було систематизувати та узагальнити знання про поезію, визначити ставлення авторів до світу природи,  підкреслити емоційне забарвлення описів, їхню роль у тексті, розвивати творчу уяву, навички зв’язного мовлення, прищеплювати інтерес до духовних надбань людства. Учні виконували інтерактивні вправи «Незакінчене речення», Асоціативний диктант», «Анаграми», «Мікрофон» та ін. 

Щороку у четверту суботу листопада в Україні вшановують пам’ять мільйонів жертв голодоморів. 
    Голодомор 1932-1933 років в Україні назавжди залишиться однією з найтрагічніших сторінок нашого минулого. Ця жахлива трагедія не має аналогів в історії людства. На жаль, навіть неможливо підрахувати кількість жертв геноциду українського народу. За різними оцінками в страшних муках, шляхом навмисно влаштованого голоду тоді загинуло від 4 до 10 млн. українців.


    

19.11.21 в 5-В кл. відбулась виховна година

 "Безпека на дорозі-безпека життя"

У рамках проведення Місяця цифрової грамотності 16 листопада 5-В кл. долучилися до перегляду освітніх серіалів: «Основи кібергігієни», «Кіберняні», «Обережно! Кібершахраї», «Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті», «Як громаді стати цифровою».  

В УКРАЇНІ СТАРТУВАЛА ІНФОРМАЦІЙНА КАМПАНІЯ «ДЛЯ ДІТЕЙ СУСПІЛЬСТВО БЕЗ БАР’ЄРІВ»

Мета кампанії – продемонструвати, що тільки через розбудову інклюзивного та безбар’єрного суспільства можна створити належні умови для розвитку кожної дитини, а також забезпечити її включення в активне життя навчального закладу, громади та суспільства в цілому.     «Ключове повідомлення кампанії - «для дітей суспільство без бар’єрів». Перший – про те, що ми, як дорослі, маємо будувати таке безбар’єрне суспільство для кожної дитини. Другий – про те, що для дітей не існує бар’єрів у спілкуванні з однолітками та прийнятті один одного». За останні кілька років Україна прийняла низку стратегічних документів, які гарантують право кожної людини на рівність та включення в активне життя громади і суспільства. «Ми підняли питання безбар’єрності саме тому, що не всі діти з інвалідністю мають однаковий доступ до освіти та інтегровані в суспільне життя.»

      

      


Екологічна хвилинка "Заощаджуй енергію!"
 5-В класі 





 В цей день вшановують українців, які віддали життя, виганяючи нацистських окупантів, будучи в лавах Червоної армії або Української повстанської армії.

Вигнання нацистів з українських територій стало можливим завдяки масовій участі українців у лавах як Червоної армії, так і українського визвольного руху (ОУН та УПА). Український вимір Другої світової війни – це боротьба на всіх фронтах і театрах воєнних дій: не тільки на Східному фронті, а й в лавах руху опору інших країн, арміях союзників, що воювали в Італії і Франції, на Далекому Сході та на Тихоокеанському театрі воєнних дій. Ми маємо пам’ятати усіх.


25.10.21. Валерія Серьогіна "Райдужний павич"


19.10.21, в 5-В  кл. відбулась виховна година "Відповідальність людини за декларацією Б.Гаврилишина"

ПАМ’ЯТКА З БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ ПІД ЧАС ОСІННІХ КАНІКУЛ

1.Пам’ятайте і виконуйте правила переходу вулиць і доріг.

2.Не грайтесь на тротуарі, біля доріг.

3.Дотримуйтесь правил посадки в тролейбус, автобус.

4.На зупинці не стійте близько біля дороги.

5.Не беріть в руки вибухонебезпечні предмети, а у випадку їх

виявлення, необхідно повідомити дорослих.

6.Не можна розпалювати вогнища і кидати в вогонь карбід, солярку,

бензин тощо.

7.Не підходьте до ліній електромереж, якщо провід обірваний,

повідомте дорослих.

8.Не грайтесь біля залізничного полотна, не кладіть на рейки предмети,

 не кидайте нічого у вікна потягу.

9.Не лазьте по ярках і на будівельних майданчиках.

10.Обережно користуйтесь побутовими електричними приладами:

телевізором, праскою, холодильником,

користуйтесь побутовим газом лише з дозволу батьків та після

проведення інструктажу.

11.Не відходьте далеко від будинку і не впускайте в квартиру незнайомих

людей у відсутності дорослих.

12.Не грайтеся з бродячими собаками і кішками. Мийте руки після ігор

перед обідом.

13.У вільний час грайтесь у дворі на дитячому майданчику.

14.Дотримуйтесь відповідних правил поведінки в громадських місцях.

15.Не використовуй піротехнічні засоби  - це небезпечно!

16.Не використовуй відкритий вогонь (свічки, бенгальські вогні тощо)

 у приміщеннях – це може призвести до пожежі!

17.Для прогулянки вдягайся зручно і тепло, щоб не застудитися.

У середу, 29 вересня, в 5-В класі відбувся Національний урок, приурочений до 80-х роковин трагедії  в Бабиному Яру. 


27.09.21  5-В кл. брали участь
 у квітковій композиції до Дня Захисника  України
композиція Омельяненка Тимофія




01.09.2021. в 5-В класі  був проведений виховний захід 
 до 30-річчя Незалежності України 
"Моя Україна - єдина та вільна", 
мета якого була виховання національної свідомості, 
формування рис громадянина української держави, 
розвиток мовлення, пізнавальних інтересів, пам’яті, 
уваги, творчих здібностей дітей.








15.03.2021 р. учні 7-Б класу  взяли участь у Всеукраїнському інтернет-конкурсі "150 імен Лесі Українки"

Учні 11 класу брали участь в інтернет-олімпіаді

 з зарубіжної літератури "Всеосвіта Зима 2020-2021".


Шевченківські дні

         Щороку на початку весни український народ вшановує пам'ять свого безсмертного пророка – Кобзаря. 9 березня Україна відзначила 207-у річницю від дня народження Великого Кобзаря Тараса Григоровича Шевченка.


Спадок, який створив Тарас Шевченко понад 2 століття тому, став джерелом натхнення для багатьох сучасних митців. Завдяки креативному підходу та свіжому погляду, безліч текстів, образів, картин Кобзаря отримали друге життя у 21 столітті. Тому 207-й день народження Шевченка – це привід не лише вшанувати пам'ять великого Кобзаря, але і згадати творчість, яка не втрачає своєї актуальності у наші дні.

Ймовірно, що і сам поет навряд чи міг уявити, що через двісті років він стане сучасним кумиром, по всьому світу тисячі українців вшановуватимуть його пам'ять, а його твори лунатимуть по-новому. 


18.02.21 в 6-В  класі  
проведена виховна година 
"Можливі ризики спілкування в інтернеті"


10.02.21 в 7-Б класі 
проведено захід приурочений
 до 150-річчя з дня народження 
Лесі Українки
Віртуальна екскурсія «Місцями життя Лесі Українки»



09.02.21 6-В клас брав участь у шкільному конкурсі плакатів 
до "Дня святого Валентина"




18.12.20р. в 3-Б класі
проведено виховний захід 
"Миколай, Миколай, до нас завітай!"





В цей день традиційно вшановують пам’ять воїнів, які загинули в боях за визволення України, та населення, яке постраждало від дій фашистських окупантів.

В ході Великої Вітчизняної війни 1941–1945 років саме на території України відбулися ключові битви за визволення Європи від фашизму.

Воєнні дії під час Другої світової війни відбувалися на території України протягом 40 місяців – із 22 червня 1941 року до кінця жовтня 1944 року. У 1941–1944 роках на українській землі були зосереджені головні сили вермахту – від 57,1 до 76,7% загальної кількості дивізій. 607 з них було розгромлено саме на території України.

29 вересня  в 5-Б класі

 проведена виховна година  

пам'яті жертв Бабиного Яру

Сьогодні – 79-ті роковини одного з найжахливіших 

символів Голокосту – масових розстрілів мирного

 населення в урочищі Бабин Яр у Києві, які нацисти

 вчинили у 1941-1943 роках. День пам’яті Жертв 

Бабиного Яру Україна відзначає щороку 29 вересня.




Всесвітній День Вишиванки!
Щороку у третій четвер травня!
21/05/2020 ДЕНЬ ВИШИВАНКИ - ДЕНЬ РОДОВОДУ! День Вишиванки завжди був яскравим, життєдайним та улюбленим святом мільйонів українців!



ДЕНЬ ВИШИВАНКИ. ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ

18 травня – День пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу
18 травня 1944 року розпочалася операція з депортації кримських татар. У цей день вшановують пам'ять жертв цього злочину (під час головної хвилі депортації 18-20 травня було виселено 180 014 осіб), а також відзначають його як День боротьби за права кримськотатарського народу.

18 ТРАВНЯ - ДЕНЬ ПАМ'ЯТІ ЖЕРТВ ГЕНОЦИДУ КРИМСЬКОТАТАРСЬКОГО НАРОДУ ...

День пам’яті жертв політичних репресій 
17 травня, неділя 
Цей День пам’яті і скорботи про жертви, які загинули або постраждали в Україні в наслідок політичних репресій комуністичного режиму.Сьогодні – День пам’яті жертв політичних репресій. Урок пам’яті та скорботи



Международный день семей
(International Day of Families)
 отмечается ежегодно 15 мая начиная с 1994 года15 мая - Международный день семьи

З Днем Матері!


Чорнобильська  катастрофа



Коронавірус: профілактика інфікування і поширення - Портал Києва









Комментариев нет:

Отправить комментарий